Search This Blog

Thursday, January 14, 2010

Tiada Lagi Aku - Yantzen

Selasa 12/1/2010, lepas training, sy & ofismate pegi karaoke kat Red Box Sunway Piramid. Salah satu yg my ofismate nyanyi adalah lagu ni.. Mmg best lirik dia.. i like.. Bak kata Yuna dalam lagu Dan Sebenarnya "dan lagu2 di radio seolah2 memerli aku"

Lagu ni mmg benar2 ada kaitan dgn apa yg saya pernah alami.
Seseorang yang pernah hadir dalam hidup saya semata2 ingin mengambil kesempatan dan peluang.
Setelah apa yang dihajatinya telah dicapai terus makian, caci & cela yang saya perolehi.
Alangkah bagusnya kalau dari dulu semuanya berlaku
Senang....
Takde la saya terasa terganggu di dalam dewan peperiksaan
Takde la saya bersusah payah untuk buang masa saya buat thesis yang baru
Takde la saya pening & sakit hati bila "manusia" itu ciplak sebijik report saya.
OMG! Manusia apakah ini.

Perkara yang paling penting, saya tak pernah mengharapkan apa2 balasan.
Tapi hanya rasa terkilan.

Ingat! selempang dan segulung ijazah yang anda perolehi tidak memberi apa2 makna jika ia bukan dari usaha anda sendiri! Bukti ternyata kini.
Lebih baik memperoleh keputusan yang sederhana asalkan daripada usaha kita sendiri. Orang yang tidak memperoleh keberkatan tidak akan ke mana2.


Dalam hidup, keberkatan adalah perkara yang paling penting.
Kalau dah tahu diri tak mampu
Jangan ambil cabaran
Jangan sesekali ambil cabaran semata2 untuk memuaskan hati kawan, kakak atau abang mahupun adik. Cukuplah sampai di sini..

Layan..............Zasssssssssssssss....


kita bersama menempuh semua
Dugaan melanda tidak ku pinta

Pahit dan manis duka menghiris
Kita mengharungi dengan berani
Gurau dan senda turut mengisi
Ruang dan ketika di masa sepi
Kepercayaaan dan keikhlasan
Makin menguatkan persahabatan

Entah mengapa engkau

Cepat benar berubah
Kerana kejayaan
Kau merasa megah
Jangan engkau
Mudah terlupa
Setiap benda yang ada
Tak kan kekal selama-lamanya
Diriku akhirnya kau singkir jua
Biar ku pergi membawa sekeping hati
Tidak sanggup lagi aku menyaksi
Wajah yg pernah menyakitkan hati


3 comments:

  1. ok..already link u in my blog...

    free2,jenguk la my blog yerrr...hihihi

    ReplyDelete
  2. wokey..da tgk pn your blog..nice...
    jelous tgk u maen salji..ahaks

    ReplyDelete
  3. tu la free free jengok la didi punya blog..
    http://ceritacintaninie.blogspot.com/

    mak tak sabar nak main salji!!! btw mak dapat offer dari korean agency utk photoshoot fashion magazine nok! kita shoot shoot kat korea nnti...

    ReplyDelete