Search This Blog

Tuesday, March 30, 2010

Lupakan saja

Aku harus melupakan sesuatu yang aku mahu
Sebab aku tak mampu
Aku tahu ada yang bisa membantu
Tapi aku malu
Dan aku mula buntu

Benar,
Hidup ini tidak semudah yang kita sangka
Bukan semua kemahuan bisa ditempa
Ada saatnya kita bisa mencapai semua
Dan ada waktunya kita tersungkur, menangis hiba
Saat itu, tiada siapa pun yang bisa meneka
Apa yang kita rasa, hanya kita yang bisa merasa

Pelik tapi ia benar

Berdirilah di atas realiti bahawa anda tidak mampu memiliki
Percayalah, masa anda belum tiba lagi
Masa itu akan tiba nanti
Tunggulah dengan penuh sabar di hati
Nescaya kelak, anda akan diberkati

Untuk seketika ini, anda lupakan saja
Lupakan hasrat hati untuk memiliki dia
Dia belum dijodohkan untuk bersama anda
Mungkin ada yang lebih baik dari dia untuk anda
Maka lupakan saja.




No comments:

Post a Comment